REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
İlköğretim çocuğun anaokulundaki oyun ağırlıklı ve sınırlı akademik etkinliklerin yapıldığı bir ortamdan çeşitli kuralların olduğu, belirli bir süre sınıfta kalınması, öğretmenin dinlenilmesi, işitsel-görsel algı ve dikkatin gerektiği bir ortama geçiş sürecinin yanı sıra sembolik iletişim biçimi olan okuma ve yazmanın öğrenildiği bir süreçtir. Tüm bu süreçler uyum gerektirmektedir ve her çocuk bu uyum sürecini farklı şekillerde geçirmektedir. Bu bilinçle okulumuz rehberlik hizmetleri bünyesinde görevli uzmanlarımız öğrencilerimiz için bireysel ve grup oryantasyon programlarını özenle hazırlamaktadırlar.
Rehberlik servisi tarafından gerçekleştirilen tüm çalışmalar raporlanarak online sisteme işlenmektedir. Amacımız kendilerini tanıyan, ilgi ve yeteneklerinin farkına varan, psiko-sosyal, bilişsel, duygusal açıdan sağlıklı olan, iletişim becerileri yüksek bireyler yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen tüm çalışmalar aynı zamanda MEB tarafından da onaylanan; okul, öğrenci ve aile üçgeni içerisinde gizlilik, güvenilirlik, özsaygı, iş birliği, gönüllülük, süreklilik, insan haklarına saygı ve benzersizlik ilkeleri temel alınarak uygulanmaktadır.
Sunduğumuz Hizmetler
Oryantasyon Programları
Test, Envanter ve Gözlemler yolu ile Öğrenci Tanıma Çalışmaları
Bireysel Danışmanlık ve Grup Danışmanlığı
Veli Görüşmeleri
Öğretmen Görüşmeleri
Sosyal Beceri Eğitimi
Karakter Eğitimi
Mindfulness
Psikometrik testler
Projektif Testler
Veli Çalışmaları (Seminerler, Bültenler, Toplantılar)
Dikkat Çalışmaları
Psiko-Eğitim Uygulamaları
Bireysel Gelişim Raporlarının Takibi
Sınıf Rehberlik Çalışmaları
Mesleki Rehberlik Çalışmaları
Üstün Yetenekli Öğrenci Programı
Okul bültenleri, panoları ve/ya web sayfası yolu ile okul psikolojik danışmanlık ile ilgili bilgiler sunma
Çalışma Alanları
Olumlu Kişilik geliştirme: Okul öncesi dönemden çıkan ilköğretim öğrencileri erken çocuklukla ergenlik arasındaki süreçte özgüveni tam, yaşam süreçlerinde kendisi hakkında karar verebilen, sorunlarla yüzleşebilen ve kolektif düşünebilen bireyler yetiştirebilmek için çalışmalar yürütür.
Sosyal İlişkiler, Akran İletişimi ve Kendini İfade Edebilme: Öğrencimizin kendisini doğru ifade edebilmesi, akranları ile sağlıklı ilişki kurabilmesi, kendisi ile barışık olması ve toplumsal kabulünün sağlanması için çalışmalar yürütür.
Dikkat, Konsantrasyon, Odaklanma: Rehberlilk servisi öğrencinin derslerine odaklanması ve konsantrasyonunu artırması için çalışmalar yürütür ve gerektiğinde kurum dışı uzmanlara yönlendirmeler yapar.
Yüksek Akademik Başarı, Problem Çözme: Rehberlik Servisi tarafından çocukların akademik başarılarının arttırılması, Sınav Kaygısının azaltılması, ve Yaratıcı Problem Çözme Becerileri geliştirebilmesi için çalışmalar yürütülür.
Ölçme, Değerlendirme ve Psikometrik Testler: Rehberlik servisi tarafından gerek gördüğünde öğrencinin değerlendirilmesi için gerekli olan psikometrik testleri uygulanır.
Gelişimsel problemlere yönelik bireyselleştirilmiş programlar yürütülür.
Üstün Yetenekli Öğrencilerimiz için; Yaratıcı Düşünme, Çoklu Zeka, Eleştirel Düşünme, Problem Çözme, Empati, Yansıtıcı Düşünme, Çatışma Çözme ve Duygusal Düşünme alanlarını kapsayan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlanmaktadır.
Davranış Problemleri, Öğrenme farklılıkları, Sosyal Uyum Sorunları, Ailevi konular, Psikolojik Uyum gibi alanlarla ilgili bireysel destek çalışmaları yürütülür.
Öfke Kontrolü, Verimli Çalışma Yöntemleri, Duygu Yönetimi, Akran Zorbalığı, İletişim Becerileri, Doğru İnternet Kullanımı, Zaman Yönetimi, Bağımlılıklar ve Önleme, Sağlık ve Hijyen vb. alanlarda sınıf düzeyi ve somut ihtiyaçlara göre uyarlanan müfredatlar uygulanır.